2011. június 23., csütörtök

Hamis túrós - vagy mégsem?

Kedden lázas receptkeresgélés közben bukkantam rá a hamis túrós receptjére. Nagyon megtetszett, egyszerűnek és gyorsan elkészíthetőnek találtam és mivel fontos volt, hogy minél hamarabb végezzek a sütemény elkészítésével, ezért úgy gondoltam, ő lesz a megfelelő recept. Ahogy az tőlem már- már megszokott, az eredeti recepttől megint eltértem, szóval lássuk, hogy én miket használtam.

Hozzávalók a tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg cukor
  • 4 tojássárgája
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 csipet só
  • vaníliaaroma (elhagyható)
  • kb. 1 dl tej
Hozzávalók a krémhez:
  • 5 dl tej
  • 7 evőkanál cukor
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 4 tojásfehérje (felvert)
  • 2 kispohár tejföl
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 25 dkg túró (hamis túrós ugyan a sütemény neve, én viszont mindenképpen szerettem volna tenni bele)

Az elkészítés menete nagyon egyszerű volt. Először a tészta hozzávalóit kevertem és gyúrtam össze. Ha ragadósnak vagy nem elég tésztaállagúnak tűnik, akkor nyugodtan lehet még szórni hozzá egy kis lisztet, hogy megkapjuk a megfelelő állagot. Az elkészült tésztát elosztottam: kétharmadát a tepsibe nyomkodtam (ezt lesz a sütemény alja természetesen; én sütőpapírt is tettem a tepsibe, de ez lényegében elhagyható szerintem), a másik részét félretettem.

A krém elkészítését a tojásfehérjék felverésével kezdtem, majd megfőztem a pudingot és szép sorjában belekevertem a további hozzávalókat. Utoljára a túrót adtam hozzá. Az egészet a tepsiben lévő tészta tetejére öntöttem.

Bekapcsoltam a sütőt, mivel a sütés előmelegítést igényel. Végső lépésként a maradék tésztából rácsokat készítettem rá, sőt, egy kis ribizlit is szórtam a sütemény tetejére, mert rengeteg van a kertben.

170 fokon, 35 percig sütöttem alul- felül sütés módon. Ezt a módot megmondom őszintén először használtam a sütőn, mindig automatikusan a légkeveréses funkciót választom, de ezen a jövőben változtatni fogok, mert észrevettem már, hogy sokféle étel/sütemény esetében nem bizonyul jó választásnak.






A végeredmény nagyon finom lett, remekül passzolt a vaníliapuding és a túró egymáshoz, a ribizli kissé fanyar- savanykás íze pedig még izgalmasabbá tette ezt az egyszerű süteményt.

Ti szeretitek a túrót? Próbáltatok már hasonló receptet?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése