2012. január 17., kedd

Gondolatok egy könyvről #1 - Bram Stoker: Drakula

Ezt a könyvet még Bogca első nyereményjátékán nyertem és nagyon örültem, hogy ezáltal lehetőségem nyílt arra, hogy kicsit közelebbről körbejárjam ezt a Drakula-sztorit. :) Természetesen hallomásból és különböző filmekből volt már fogalmam nagyjából a történetről, mégis alig vártam, hogy a kezemben tarthassam és belevethessem magam.

Forrás: libri.hu


A kezdeti nagy lelkesedés hamar alábbhagyott: borzasztó nehéz volt olvasni. Mivel egy 1890-es években íródott könyvről van szó, számíthattam volna arra, hogy nem a mai nyelvjárásnak megfelelő lesz a nyelvezete. Szerencsére ez a kisebb akadály nem tartott vissza teljesen az olvasástól, egy idő után azért hozzászokik az ember.
A második meglepő dolog számomra az volt, hogy nem elmesélés szerűen íródik a regény, hanem a szereplők feljegyzéseiből, emlékezéseiből áll össze.. nem tudom, hogy emiatt volt-e, de az biztos, hogy egy-egy rész elolvasása után egyszerűen azonnal olvasná tovább az ember, hogy megtudja, mi történik a következőkben. Emlékszem, sokszor türtőztetnem kellett magam, hogy ne lapozzak előre vagy ne olvassam el az utolsó oldalt. Szerencsére legyőztem a kíváncsiságom és sorban haladtam az oldalakkal.
Az alaptörténet egészen egyszerű és sokak által ismert: a főszereplők próbálják megállítani a Drakula okozta borzalmakat. Ennél részletesebben nem szeretném kifejteni, mert elég összetett és nem szeretnék elárulni semmit sem, a végén úgyis minden kiderül.

Alapvetően nagyon zseniálisnak tartom az egészet. A cselekmény, a karakterek, a felépítés... hihetetlen, hogy milyen jól meg van írva! Az elején összevisszaságnak tűnő feljegyzések folyamatosan összeforrnak és rájövünk: minden mindennel összefügg.
Talán pár embernek lassúnak tűnhet a kibontakozás, néhány résznél nekem is annak tűnt, de az biztos, hogy sosem tudtam, mi fog következőleg történni, tehát az utolsó oldalig izgalmas maradt.
Szerintem nem túlzok azzal, ha kijelentem: ez a könyv egy klasszikus.
A könyvből egyébként több film is készült, én ezeket még nem láttam, de tervezem a megnézését az 1992-es változatnak. Még a film megnézése előtt érdemes olvasni a könyvet, bár azok számára is érdekes lehet, akik megtekintették már a feldolgozást.

Ti olvastátok már a könyvet? Szeretitek a horrort könyvekben?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése