2012. július 30., hétfő

Filmvélemény #6 - A sötét lovag - Felemelkedés (The Dark Knight Rising)

Múlt héten Hajdúszoboszlón voltunk nyaralni a Szerelmemmel és csütörtökön úgy döntöttünk, hogy átmegyünk Debrecenbe megnézni valamit a moziban. Imi eléggé rá volt kattanva erre a filmre, kíváncsi volt rá és egyébként is sok helyről hallottunk már róla, eléggé felkapott volt.
Azt tudni kell még, hogy én egyébként sem szeretem annyira a Batmanes, Pókemberes és hasonló filmeket, sőt, még az ezt megelőző Batmanes filmeket sem láttam, vagy ha láttam is, akkor nem mostanában és nem is igazán emlékszem semmire belőle...

(forrás: wikipedia)


A történet elég egyszerű: Batmannek újra "munkába kell állni", ugyanis új gonosz (Bane) érkezik Gotham városába... Batman közel sincs százszázalékos formában, régi szuper ereje már a múlté, így kell megbirkóznia ezzel a terroristával és megmentenie hőn szeretett városát.

A film majdnem 3 órás volt, szerintem túlzottan el is nyújtották. Képzeljétek, sokan kimentek a film felénél és vissza sem jöttek. Nekem is volt olyan pont, ahol egyszerűen már nem tudtam/nem akartam figyelni, bosszantott, hogy még mindig nyújtják a cselekményt... pedig akciódús volt, mindig történt valami váratlan és a végjáték eléggé felhúzta a filmet a szememben, emiatt nem írtam le teljesen.
A "bulváros" elemeket én elhagytam volna, pl. volt egy olyan jelenet, hogy már alig volt hátra 1-2 perc a bomba felrobbanásáig, de ekkor még Batman és a Macskanő ott csókolóztak... hát remek. :)

A szereplők játéka közül nekem az egyik főszereplőé, Christian Bale-é tetszett legjobban, magával ragadott, nagyon szurkoltam neki. :)

A vége borzasztó megható volt és elég összetett, de erről nem szeretnék részletesen írni, mert akkor sok mindent elárulnék a cselekménnyel kapcsolatban. Annyi biztos, hogy nyitva hagyták a végét, nem is akárhogyan... lehet, hogy várható még folytatás, de az már egy teljesen újszerű film lesz véleményem szerint.

Összességében sajnálom, hogy úgy ültünk be rá, hogy nem voltunk teljesen tisztába az előzményekkel, így sok összefüggést, utalást, következményt nem értettünk, érdemes lenne adni még egy esélyt ennek a filmnek úgy, hogy előtte megnézzük a megelőző részeket.

Ti láttátok már ezt a filmet? Mi a véleményetek róla?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése