2012. november 20., kedd

Besamel mártás - sok személyre, melegszendvicsre

Tegnap megcsináltam életem első besamel mártását. Hát... eléggé vegyes élményeim vannak ezzel kapcsolatban, mert bár többen is mondták, hogy finom volt, én mégis úgy éreztem, hogy ez nem az igazi még. Melegszendvicskrém céljából készítettem, így mindenképpen egy sűrűbb mártást szerettem volna és elég sok embernek elég kellett, hogy legyen... ezek voltak a fő célpontok. :)

Hozzávalók:

  • 100 g teavaj
  • 100 g liszt
  • 8 dl tej
  • bors
  • szerecsendió
A recept végtelenül egyszerű és gyorsan kivitelezhető. A vajat egy lábasba tettem olvadni, majd amikor ez megtörtént, hozzáadtam a lisztet és egy kicsivel lassabb fokozaton megpirítottam. Amikor ez megvan, jöhet a hideg tej: folyamatos kavarás mellett öntöttem a lábasba. Forrásig főztem, ügyelve arra, hogy ne égjen le. A forrás után még kb. másfél percig főztem és kész is. A kész mártást ízlés szerint fűszereztem.

Ha nem szeretnénk ennyire sűrű mártást, akkor növeljük a hozzáadott tej mennyiségét. A felhasználás sem korlátozódik kizárólag a melegszendvicsekre, rengeteg módon alkalmazhatjuk a konyhában.

Ti szeretitek a besamel mártást? Csináltatok már? Gondoltátok volna, hogy ennyire egyszerű?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése